Loading

Szuperjegy

Ösztönözzük az autósokat a közösségi közlekedésre barátságos módon

Probléma

Probléma

Egyéni és kényelmes, de szennyező és torlódásokat okoz a városi közlekedésben. Bár a városi autóhasználat mérséklése nagyon fontos fenntarthatósági törekvés, pont az autóhasználók a legkevésbé hajlamosak arra, hogy más közlekedési módokat is kipróbáljanak.

Az ötlet

Az ötlet

 

Abban biztosak voltunk, hogy sokat segíthetünk a helyzeten, ha biztosíthatunk egy “free trial”-t. Egy menetjegy, már lehet annyira hasznos ajándék, hogy a kuka helyett a pénztárcába kerüljön, hiszen “jól jöhet még valamikor”. Ezzel akár heteken, hónapokon át nyitva tarthatunk egy ajtót a közösségi közlekedés felé, hiszen az elrakott jegyet újra és újra megpillantva mindaddig emlékeztetőként is működni fog, míg azt fel nem használják.

A csomagolás ebben az esetben különösen fontos volt, hiszen csak ezen keresztül nyílhatott lehetőség bármilyen kommunikációra. Ezért úgy döntöttünk, hogy csavarunk egyet a helyzeten és olyan trükkös csomagolást készítettünk, amit csak négy lépésben lehet kinyitni. Így volt elég időnk és helyünk, hogy érveljünk, mielőtt kiderülne mi van a dobozban.

 

Az ötlet

Abban biztosak voltunk, hogy sokat segíthetünk a helyzeten, ha biztosíthatunk egy “free trial”-t. Egy menetjegy, már lehet annyira hasznos ajándék, hogy a kuka helyett a pénztárcába kerüljön, hiszen “jól jöhet még valamikor”. Ezzel akár heteken, hónapokon át nyitva tarthatunk egy ajtót a közösségi közlekedés felé, hiszen az elrakott jegyet újra és újra megpillantva mindaddig emlékeztetőként is működni fog, míg azt fel nem használják.

A csomagolás ebben az esetben különösen fontos volt, hiszen csak ezen keresztül nyílhatott lehetőség bármilyen kommunikációra. Ezért úgy döntöttünk, hogy csavarunk egyet a helyzeten és olyan trükkös csomagolást készítettünk, amit csak négy lépésben lehet kinyitni. Így volt elég időnk és helyünk, hogy érveljünk, mielőtt kiderülne mi van a dobozban.

Hatás

Hatás

Az üzenetek sorrendjét és témáit úgy terveztük meg, hogy néhány mondattal átadhassuk az érvelésünk legfontosabb állításait és közben reagáljunk a befogadás szituációjára is. Ezért először a parkolás költségére és a vele járó stresszre hívjuk fel a figyelmet, majd olyan előnyeiről kezdünk el mesélni a közösségi közlekedésnek (kinyújtott láb, olvasgatás, nyugalom), amit autósként nem nagyon lehet megélni. Végül a nagyobb képről (fenntarthatóság) is váltunk egy szót, mire a jegyhez jutunk.

Hatás

Az üzenetek sorrendjét és témáit úgy terveztük meg, hogy néhány mondattal átadhassuk az érvelésünk legfontosabb állításait és közben reagáljunk a befogadás szituációjára is. Ezért először a parkolás költségére és a vele járó stresszre hívjuk fel a figyelmet, majd olyan előnyeiről kezdünk el mesélni a közösségi közlekedésnek (kinyújtott láb, olvasgatás, nyugalom), amit autósként nem nagyon lehet megélni. Végül a nagyobb képről (fenntarthatóság) is váltunk egy szót, mire a jegyhez jutunk.

Eredmény

Eredmény

A kis csomagok kiszórásának ütemezését és helyszíneit a városi parkolási szolgáltatóval közösen terveztük meg, így azokban az időpontokban és azokon a helyszíneket terítettük az ajándékokat, ahol a parkolással sok a probléma, viszont a helyszín jól elérhető a közösségi közlekedéssel.

Mivel a megvalósítást gerilla-jelleggel végeztük, érdeklődve figyeltük, megjelenik-e a social mediaban, hogy a direkt eszköz képes lesz-e közösségi elérést is produkálni organikusan. Az akció végül két nagy városi közösségi csoportban és a helyi médiában is megjelent hírként, a kommuikáció és a stílus pedig szerencsére nem váltott ki semmilyen negatív, csak pozitív véleményeket

Eredmény

A kis csomagok kiszórásának ütemezését és helyszíneit a városi parkolási szolgáltatóval közösen terveztük meg, így azokban az időpontokban és azokon a helyszíneket terítettük az ajándékokat, ahol a parkolással sok a probléma, viszont a helyszín jól elérhető a közösségi közlekedéssel.

Mivel a megvalósítást gerilla-jelleggel végeztük, érdeklődve figyeltük, megjelenik-e a social mediaban, hogy a direkt eszköz képes lesz-e közösségi elérést is produkálni organikusan. Az akció végül két nagy városi közösségi csoportban és a helyi médiában is megjelent hírként, a kommuikáció és a stílus pedig szerencsére nem váltott ki semmilyen negatív, csak pozitív véleményeket.

Ezt az ötletet egy kampányhoz találtuk ki.

Back To Top