Loading

Szupervillamos

Avagy: villamos, mint kommunikációs eszköz

Probléma

Probléma

Sok városban csökken a közösségi közlekedés utasszáma és egyre növekszik az autóhasználat, ami egyre nagyobb problémákat okoz a városi közlekedés szervezésében. Ez a tendencia a Covid alatt tovább erősödött, így különösen fontossá vált a közösségi közlekedés népszerűsítése és az utasok visszacsábítása.

Az ötlet

Az ötlet

Mi lenne, ha az egyik villamosból egy utazó kiállítást készítenénk a közlekedésről? Ezzel egy olyan funkciót csatolunk a járműhöz, ami nem az utazásról szól, így olyanokat is megszólíthatunk, akik egyébként nem szállnának fel a járműre. Ez jó apropó a vizuális tuningolásra is: a kiválasztott járművet kívül és belül is annyira egyedivé tehetjük, amivel nem csak a jármű megjelenése lesz nagyon impozáns, az utazási élményhez is hozzájárulhatunk.

Az ötlet

Mi lenne, ha az egyik villamosból egy utazó kiállítást készítenénk a közlekedésről? Ezzel egy olyan funkciót csatolunk a járműhöz, ami nem az utazásról szól, így olyanokat is megszólíthatunk, akik az egyébként nem szállnának fel a járműre. Ez jó apropó a vizuális tuningolásra is: a kiválasztott járművet kívül és belül is annyira egyedivé tehetjük, amivel nem csak a jármű megjelenése lesz nagyon impozáns, az utazási élményhez is hozzájárulhatunk.

Hatás

Hatás

A közösségi közlekedés egyik legnagyobb előnye, hogy profi sofőr is jár hozzá, így utasként van időnk nézelődni, olvasgatni vagy bármi mást is csinálni. A fenntartható közlekedés pedig egy olyan téma, amire érdemes időt szánni: sok összefüggést, témát és szempontot érdemes megismerni, ahhoz hogy megértsük az összefüggéseket, de rövid idő alatt is átadható egy-egy, önmagában is emészthető információdarab. Ezért csupa könnyen emészthető, szépen illusztrált, nagyon fontos üzenetet helyeztünk el a villamos dekorációján, amivel egy egészen egyedi hangulatot sikerült teremtenünk a járművön. A villamos belsejében és a falakra közlekedéssel kapcsolatos ismeretterjesztő információkat helyeztünk el, ügyelve arra, hogy egy helyről egy téma látszódjon. A jármű egyes részein más-más témát helyeztünk el, minden témát a városhoz igazítva, helyi példákkal szemléltetve. Így lehetett olvasni a parkolás és az autóhasználat nehezen kezelhető dolgairól, az élhető városokról, a közlekedés környezetszennyezéséről, sőt a jövő közlekedéséről is.

A jármű a forgalomban rengeteg szempárral találkozik, a leggyakrabban autók mellett közlekedik, ezért külsejére elsősorban az autósokat célzó üzeneteket helyeztünk (Mi nem szennyezzük a szegedi levegőt. És te?, Nekünk saját profi sofőrünk van!).

Így a villamos belül és kívül is különböző hatásokat tudott teljesíteni. Belül jobbá és érdekesebbé tehettük az utazási élményt, és ismeretterjesztést végeztünk, míg kívül szebbé és látványosabbá tettük a villamost, és nem provokatív de elgondolkodtató üzenetekkel kommunikáltunk az autósok és a városlakók felé.

Hatás

A közösségi közlekedés egyik legnagyobb előnye, hogy profi sofőr is jár hozzá, így utasként van időnk nézelődni, olvasgatni vagy bármi mást is csinálni. A fenntartható közlekedés pedig egy olyan téma, amire érdemes időt szánni: sok összefüggést, témát és szempontot érdemes megismerni, ahhoz hogy megértsük az összefüggéseket, de rövid idő alatt is átadható egy-egy, önmagában is emészthető információdarab.

 Ezért csupa könnyen emészthető, szépen illusztrált, nagyon fontos üzenetet helyeztünk el a villamos dekorációján, amivel egy egészen egyedi hangulatot sikerült teremtenünk a járművön. A villamos belsejében és a falakra közlekedéssel kapcsolatos ismeretterjesztő információkat helyeztünk el, ügyelve arra, hogy egy helyről egy téma látszódjon. A jármű egyes részein más-más témát helyeztünk el, minden témát a városhoz igazítva, helyi példákkal szemléltetve. Így lehetett olvasni a parkolás és az autóhasználat nehezen kezelhető dolgairól, az élhető városokról, a közlekedés környezetszennyezéséről, sőt a jövő közlekedéséről is.

A jármű a forgalomban rengeteg szempárral találkozik, a leggyakrabban autók mellett közlekedik, ezért külsejére elsősorban az autósokat célzó üzeneteket helyeztünk (Mi nem szennyezzük a szegedi levegőt. És te?, Nekünk saját profi sofőrünk van!).

Így a villamos belül és kívül is különböző hatásokat tudott teljesíteni. Belül jobbá és érdekesebbé tehettük az utazási élményt, és ismeretterjesztést végeztünk, míg kívül szebbé és látványosabbá tettük a villamost, és nem provokatív de elgondolkodtató üzenetekkel kommunikáltunk az autósok és a városlakók felé. 

Eredmény

Eredmény

Egy teljes villamos külső-belső dekorációs munkája és 100m2nyi felületre a tartalom elkészítése nem kis munka, cserébe egy olyan kommunikációs eszközt kapunk, ami rendkívül magas és erős elérést tud produkálni. Egy jármű belsejével – annak utasforgalmának függvényében – naponta 8-12 000 ember találkozik, míg a külsejére naponta akár százezer pillantás is eshet. Mivel egy villamos szinte folyamatosan szolgálatban van, és a dekoráció is hónapokig szép és olvasható marad, ezzel az eszközzel középtávon is markáns eredményeket tudunk elérni.

Eredmény

Egy teljes villamos külső-belső dekorációs munkája és 100m2nyi felületre a tartalom elkészítése nem kis munka, cserébe egy olyan kommunikációs eszközt kapunk, ami rendkívül magas és erős elérést tud produkálni. Egy jármű belsejével – annak utasforgalmának függvényében – naponta 8-12 000 ember találkozik, míg a külsejére naponta akár százezer pillantás is eshet. Mivel egy villamos szinte folyamatosan szolgálatban van, és a dekoráció is hónapokig szép és olvasható marad, ezzel az eszközzel középtávon is markáns eredményeket tudunk elérni.

Ez az ötlet egy kampány része volt.

Back To Top