Loading

Kiadvány és cikksorozat

Mit csináljunk egy long-format anyaggal?

Probléma

Probléma

Minél komplexebb és részletesebb tudást szeretnénk átadni, annál hosszabb és bonyolultabb lesz a kommunikációs termékünk. Bár egy tartalmas, ám emiatt terjedelmes kiadvány gyakran nagyon fontos mondanivalót közvetít, joggal aggódhatunk azon, hogy a néhány mp-es GIF-ek korában nehezen tudjuk ezt eljuttatni a rövid és rendkívül látványos tartalmakhoz szokott célközönségekhez.

Hogyan próbálhatnánk meg úgy alkalmazkodni a megváltozott médiafogyasztási szokásokhoz, hogy közben ne veszítsünk a tartalomból?

Az ötlet

Az ötlet

Mivel az interneten – és főleg a social mediaban – az emberek figyelemküszöbe riasztóan alacsony lett, olyan platformot kerestünk a kiadványunknak, ahol az emberek jobban elfogadják, hogy hosszú perceket szánjanak szöveges tartalmakra: a sajtót.

Mi lenne, ha a sok tartalomból eredő hátrányunkat az előnyünkre fordíthatnánk?

 

Az ötlet

Mivel az interneten – és főleg a social mediaban – az emberek figyelemküszöbe riasztóan alacsony lett, olyan platformot kerestünk a kiadványunknak, ahol az emberek jobban elfogadják, hogy hosszú perceket szánjanak szöveges tartalmakra: a sajtót.

Mi lenne, ha a sok tartalomból eredő hátrányunkat az előnyünkre fordíthatnánk?

Hatás

Hatás

Megkerestünk egy népszerű helyi sajtót és átszerkesztettük a 100 oldalas kiadványt egy 30 cikkből álló cikksorozattá. Win-win: a sajtó örül az igényes tartalomnak, a tartalmunk pedig szélesebb közönséghez juthat így el, mintha egyben próbálnánk terjeszteni, ráadásul ennek segítségével 30 napon át jelen lehet a témánk az adott sajtótermék főoldalán, ráadásul nyomdaköltség nélkül.

Arra már a kiadvány írásakor is odafigyeltünk, hogy a szakmai nyelvezet helyett közérthető, a sajtóhoz illeszkedő stílust használjunk és a tudományos összefüggéseket jól érthető példákon és történeteken keresztül mutassuk be. Bár a mi kiadványunkat – történelmi vonatkozása miatt – különösen egyszerű volt cikkhosszúságú darabokra tördelni, a legtöbb nagyobb oldalszámú írásos munkára általánosan is jellemző, hogy jól szerkesztett és kisebb egységekre bontható. A közléskor csak arra kellett figyelni, hogy minden cikk végén belinkeljünk egy oldalt, ahol a cikksorozat összes része elérhető, így a később bekapcsolódók is bármikor elkezdhetik előről olvasni kiadványunkat.

Természetesen a kiadvány ettől függetlenül nyomtatott formájában is terjeszthető marad az erre nyitott célközönség irányába.

Hatás

Megkerestünk egy népszerű helyi sajtót és átszerkesztettük a 100 oldalas kiadványt egy 30 cikkből álló cikksorozattá. Win-win: a sajtó örül az igényes tartalomnak, a tartalmunk pedig szélesebb közönséghez juthat így el, mintha egyben próbálnánk terjeszteni, ráadásul ennek segítségével 30 napon át jelen lehet a témánk az adott sajtótermék főoldalán, ráadásul nyomdaköltség nélkül.

Arra már a kiadvány írásakor is odafigyeltünk, hogy a szakmai nyelvezet helyett közérthető, a sajtóhoz illeszkedő stílust használjunk és a tudományos összefüggéseket jól érthető példákon és történeteken keresztül mutassuk be. Bár a mi kiadványunkat – történelmi vonatkozása miatt – különösen egyszerű volt cikkhosszúságú darabokra tördelni, a legtöbb nagyobb oldalszámú írásos munkára általánosan is jellemző, hogy jól szerkesztett és kisebb egységekre bontható. A közléskor csak arra kellett figyelni, hogy minden cikk végén belinkeljünk egy oldalt, ahol a cikksorozat összes része elérhető, így a később bekapcsolódók is bármikor elkezdhetik előről olvasni kiadványunkat.

Természetesen a kiadvány ettől függetlenül nyomtatott formájában is terjeszthető marad az erre nyitott célközönség irányába.

 

A kiadvány ide kattintva olvasható.

Ez az ötlet egy kampány része volt.

Back To Top